Как да пестим пари от офис консумативи
Всеки офис има нужда от определени неща, важни за неговата дейност. Без значение дали един бизнес се занимава изцяло с дигитален маркетинг или борави с книжа и осчетоводяване, всяка операция има нужда от офис консумативи.
Лесни начини един бизнес да спести пари от офис консумативи
Офис консуматив, строго погледнато, може да е всичко от тетрадки, химикали, листове хартия за принтиране, мастило и дори кафе. Ако вашата дейност зависи от употребата на такива консумативи, за вас е важно да ги имате налични по-всяко време, но както може да се загатне, те се изхабяват, което изисква непрекъснато закупуване.
Сведете нуждите си до минимум – дигитализация
Един от най-големите проблеми в сегашните бизнеси, е че избягват пълната дигитализация на тяхната операция. Това ги прави зависими от принтери, хартия, мастило, папки и прочее.
В конретни среди, като счетоводните услуги, има нужда от физически носители, но със създаването и популяризирането на ПИК системата на НАП, тази нужда бързо изчезва. Чрез дигитализация, вие можете да спестите нуждата си от писане и употребата на физически форми на записки, което ще намали нуждата ви от химикали, хартия и прочее.
Явен пример за успешно преминаване от физически на дигитален носител е пощенското дело. Имейл почти изцяло прекрати нуждата от употребата на марки, писма, пликове и телеграми – освен сметки и коледни картички, човек едва ли получава нещо друго в своята физическа поща.
Купувайте големи количества
Ако купувате по-големи количества през даден месец, последващите ще видят намаляване разпределение на ресурси в посока точно тези консумативи. Друг начин да се спестят пари е ако купувате по-големи количества, тъй като много често, особено в магазини като Office One, ще получите намаление.
Търговията на едро има своите тънкости, но най-голямото предимство е по-ниската цена на бройка стока. Това може да са брои химикалки, може и да е топове хартия, може да са кутии с мастило и тонер за принтера – всичко това може да бъде закупена на по-ниска цена ако вземете повече.
Следете за намаления
Следеното за намаления е един от основните начини да се спестят пари. Да, това изисква време и внимание, но един бърз поглед в брошурите на добре познатите снабдители ще ви дадат представа за това какви намаления има сега и какво можете да очаквате.
Друг важен момент е да установите връзка с доставчика и да изградите отношения, които предразполагат към намаляване на цената или информиране за налични намаления. Така можете доста лесно да свалите сумата за офис консумативи всеки месец до 10%.
А това са 10%, които можете да инвестирате някъде другаде, като закупуването на нова кафе машина, или подмяна на амортизирано офис оборудване. Във всички случаи пестенето на пари е позитивна стъпка в правилната посока.