Счетоводство за онлайн магазин – 5 съвета за финансов успех
Онлайн търговията вече е предпочитан начин за търсене и предлагане на стоки, тъй като това има своите удобства както за клиентите, така и за самите търговци. Управлението на онлайн магазин обаче е също толкова трудна задача, тъй като е необходимо внимателно следене на финансовите потоци.
А за целта е нужно прецизно да се организира счетоводството на този бизнес.
И тъй като има много хора, които са начинаещи в менажирането на онлайн магазин, счетоводителите от Contract.bg ни помогнаха за създаването на списък от 5 полезни счетоводни съвета, които могат да се приложат за всеки един онлайн магазин.
Изберете счетоводен принцип, който да следвате
В сферата на счетоводството има няколко принципа, които могат да се използват, за да се отчитат приходите и разходите в онлайн магазина. Единият е т.нар. принцип на начисляване – в този случай приходите и разходите се отчитат при сключване на сделката. Друг метод е паричният принцип – при него промените се отчитат, когато има реално движение в паричния поток.
Разбира се, за Вашия онлайн магазин можете да изберете и методът на двойното записване – при него всяка финансова транзакция се описва едновременно в две сметки. Чрез него си гарантирате възникването на по-малко грешки в счетоводното отчитане.
Доверете се на подходящ счетоводен софтуер
За счетоводството на онлайн магазини е необходимо да се избере надежден счетоводен софтуер. Важно е да разчитате на този инструмент, тъй като той ще улесни значително процеса на проследяване на продажби, приходи, разходи, наличности на стоката и т.н.
За да направите добър избор, трябва да съобразите възможността на софтуера да се свърже с Вашата платформа за електронна търговия. Чрез счетоводния софтуер ще можете бързо и лесно да генерирате финансови отчети и ще можете детайлно да проследявате всяка операция.
Бъдете прецизни при проследяването на приходи и разходи
За да можете да следите всички парични потоци в реално време, трябва да се стремите да отчитате всяка една продажба, начинът на плащане, датата, сумата и т.н. Така ще виждате всички приходи от дейността на онлайн магазина и ще водите счетоводството си организирано.
Разходите също трябва да бъдат внимателно следени. Това, разбира се, означава, че трябва внимателно да се следи инвентара и да се прави внимателно проучване и прогнозиране на възможно повишение или понижение на търсенето.
Така ще избегнете презапасяването или пък дефицитът на стока и определено ще избегнете финансови загуби.
Важно е да се следят също и разходите за реклама, маркетинг, както и за всяка една допълнителна услуга, която Вашият бизнес използва за дейността си.
Управлявайте инвентара си мъдро
Доброто менажиране на инвентара е изключително важно, тъй като стоката е основата, върху която се гради дейността на онлайн магазина. За да водите счетоводството си правилно и организирано, трябва да следите и този актив.
За целта можете да интегрирана система, която да следи наличностите и да сигнализира при занижаване на количеството от определен продукт. Така ще можете да реагирате по-бързо, ако е необходимо да си набавите тази стока.
Добре е също да разполагате с подробни анализи, които са базирани на исторически данни за продажбите. По този начин ще можете да предвидите в кои моменти ще имате повече или по-малко приходи и съответно – кога ще имате нужда от повече стока.
Не забравяйте данъците и законовите изисквания
За да бъде Вашият бизнес изряден, трябва редовно да се плащат необходимите данъци (най-вече ДДС), да се подават данъчни декларации. Внимание трябва да се обърне и върху правилното отчитане на данъци. Ако е необходимо, можете регулярно да се консултирате със данъчен специалист, който да Ви съветва навременно и адекватно.
Спазването на законовите изисквания относно данъците ще Ви спести проверки и възможни санкции. По този начин ще опазите и реномето на своя онлайн магазин и ще гарантирате на клиентите си, че дейността Ви е прозрачна.